ریخته گری یا فورج کدام بهتر است

ریخته گری یا فورج کدام بهتر است ؟

ریخته گری یا فورج کدام بهتر است ؟

مقدمه

شرکت ریخته گری دقیق زیبا ریزان با تجربه و مهارت برای رفع نیاز بازار های داخلی و رضایت مشتریان تلاش می کند. این مجموعه با انجام روش های کاربردی برای ریخته گری دقیق بهترین متریال را به کار می گیرد. برای مشاهده ی انواع روش های ریخته گری به بخش های سایت ریخته گری زیبا ریزان مراجعه کنید.

برای تولید انواع قطعات فلزی نیاز به استفاده از دو روش رایج ریخته گری و فورج است. برای انتخاب هر کدام از این دو روش می توانید با انواع ریخته گری آشنایی کاملی داشته باشید و برای سفارش ساخت قطعات هر کدام از روش های دلخواه را انتخاب کنید. در ادامه متن بررسی خواهیم کرد ریخته گری یا فورج کدام بهتر است ؟ با ما همراه باشید.

ریخته گری

برای ساخت قطعات مختلف باید در مرحله ی اول از روش هایی مانند ذوب استفاده کرد. برای انجام این کار مواد مذاب را در قالب هایی از جنس سرامیک که از قبل آماده شده است می ریزند. این مواد مذاب بعد از گذشت مدت زمان مشخص سرد شده و فرم مورد نظر را به خود می گیرد. مواد مذاب برای گرفتن قالب های مختلف هیچ گونه محدودیتی ندارند به همین دلیل می توان آن ها را در قالب های مورد نظر ریخت و برای گرفتن فرم دلخواه صبر کرد. با سرد شدن ماده می توان قطعه را از قالب بیرون آورد و یا آن را با شکستن قالب از آن خارج کرد. به این فرایند که باعث می شود از طریق آن بتوان به قطعات مورد نظر دست یافت ریخته گری می گویند. فلزات و یا مواد پلیمری با هم ترکیب شده و متریال مورد نظر را تشکیل می دهند و برای استفاده از آن قالب ها به شکل های مورد نظر از پیش آماده می شوند. ریخته گری این مواد را به صورت صلب و جامد در می آورد. انتخاب درست آلیاژ و حرارت دهی مناسب باعث به وجود آمدن این قطعات بادوام می شود.

ریخته گری یا فورج کدام بهتر است

 

ریخته گری دقیق

با ریخته گری دقیق می توان هر آلیاژی مانند فولاد، چدن و دیگر مواد قابل ذوب را در قالب های از پیش آماده به شکل مورد نظر در آورد. سرمایه گذاری نوعی اصطلاح است که برای ساخت قالب های تو خالی به کار می رود. فلز مذاب در قسمت های مورد نظر ریخته می شود و با ریختن موم به درون قسمت مورد نظر به اصطلاح آن را سرمایه گذاری می کنند. به این الگو اصطلاحا درختچه ی مونتاژ می گویند زیرا موم به شاخه های مختلفی واد می شود. تشکیل لایه ها با زدن دوغاب نسوز به لایه های سرامیکی و با سوزانده شدن قالب های مومی انجام می شود. با تزریق موم به قطعه ی آلومینیومی موم ها الگویی را که مشابهت زیادی با نمونه ی اولیه دارد تولید می کنند. در این روش به جای ذوب فلز از ذوب موم استفاده می شود. برای آشنایی با روش ریخته گری به روش دقیق به قسمت های مورد نظر در سایت مراجعه کنید.

ریخته گری ماسه ای

در ریخته گری ماسه ای از قالب های ماسه ای برای ریختن مواد مورد نظر استفاده می کنند. این قالب های ماسه ای به نوعی یکبار مصرف به حساب می آیند و قابل استفاده ی مجدد نیستند. از این روش برای تولید چند قطعه و یا چند تن قطعه ی ماسه ای استفاده می کنند. استفاده از ریخته گری ماسه ای برای به دست آوردن سایز های مختلف روشی کاربردی است و برای تولید قطعات پیچیده که جزئیات زیادی دارد بهترین گزینه می باشد. ریخته گری ماسه ای انواع مختلفی مانند، ریخته گری ماسه ای پوششی، رزین و سبز دارد. این ریخته گری برای تولید قطعات عظیم با سطح صاف به کار می رود.

مزایای ریخته گری

برای فرم دادن به قطعات فلزی از روش ریخته گری استفاده می شود. این روش به طراحان کمک می کند فلز را در جاهایی که مورد نیاز است مورد استفاده قرار دهد. استفاده از این روش منجر به ساخت قطعاتی زیباتر، کاربردی و ظریف تری می شود. این مجموعه های تولید شده را می توان با استفاده از جوش دادن به یکدیگر وصل کرد. در استفاده از روش ریخته گری فلزات می توان به آسانی تعداد زیادی قطعه در حجم ها و اندازه های مورد نظر را به وجود آورد. روشی که برای تولید قطعات در ریخته گری مورد استفاده قرار می گیرد با روش های دیگر تفاوت دارد و ممکن است از هیچ روش دیگری نتوان این قطعات را ساخت.

فورج

روش فورج به روش آهنگری می گویند که بر روی فلز جامد با ضربه هایی شکل مورد نظر را به وجود می آورند. در این فرایند با استفاده از نیروی فشار موضعی فلز را به شکل های مورد نظر در می آورند. چکش هایی که برای این کار استفاده می شود دارای سایز های به خصوص صنعتی است. در استفاده از روش فورج فلز با توجه به نوع استفاده سرد، گرم و یا داغ می شود. استفاده از روش فورج باعث استحکام زیاد قطعه می شود. در این روش ترکیب یکنواختی خاصی دارد. مواد فورج به دلیل دانه های محکم برای کنترل ضربات بسیار مناسب است. این روش باعث حذف تخلخل و حفره های اضافی می شود.

فورج های انواع مختلفی مانند فورج با قالب باز و فورج با قالب بسته دارد. یکی از قدیمی ترین روش های ساخت قطعات فورج با قالب باز است. در این روش شمش را تا دما بالا حرارت می دهند و بعد با کوبیدن بر روی آن محصول نهایی تولید می شود. در روش فورج با قالب بسته فشار یکنواخت را به داخل هدایت می کنند. برای تولید قطعات از قالب های فشار چند تایی و یا یک جفت قالب استفاده می کنند.

ریخته گری یا فورج کدام بهتر است

نتیجه گیری

برای استفاده از هر کدام از روش های ریخته گری فورج یا ریخته گری با قالب بهتر است به میزان هزینه و حجم سفارش خود دقت کنید. در صورتی که نیاز به راهنمایی و مشورت با متخصصان مجموعه ی ریخته گری دقیق زیبا ریزان را داشتید می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس گرفته و با توجه به سفارش خود از شرایط استفاده از انواع روش های ریخته گری اطلاع حاصل کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *