ریخته گری در قالب ماسه ای

ریخته گری در قالب ماسه ای

همانطور که همه شما میدانید ، روش های زیادی برای ساخت قطعات فلزی وجود دارد.یکی از این روش ها ، ریخته گری است.ریخته گری یکی از قدیمی ترین روش های تولید است.انواع روش های ریخته گری وجود دارد.مثل ریخته گری دقیق ، ریخته گری تحت فشار و ریخته گری در قالب ماسه ای.در این مقاله میخواهیم در مورد ریخته گری ماسه ای توضیحاتی را بدهیم.لطفا همراه ما باشید.

ریخته گری ماسه ای که با عنوان ریخته گری در قالب ماسه ای نیز شناخته می شود ، فرآیند تولید مبتنی بر ریخته گری است که شامل استفاده از قالب ماسه است.این برای ایجاد محصولات و اجزای فلزی در اندازه ها و اشکال مختلف استفاده می شود.آمار نشان می دهد بیش از نیمی از ریخته گری فلزات – حدود 60٪ – با استفاده از ریخته گری ماسه ای تولید می شوند.در زیر ، درباره فرآیند ریخته گری در ماسه بیشتر خواهید آموخت.

ساخت الگو در قالب ماسه ای

مرحله ساخت الگو که در آن ماکت شی ای که باید ریخته شود ، از مواد مناسب ساخته می شود.

الگوی قالب را در ماسه قرار دهید

مرحله دوم ریخته گری ماسه ای شامل قرار دادن الگوی قالب در ماسه است.اندازه و شکل ریخته گری مستقیماً تحت تأثیر قالب قرار می گیرد.بنابراین ، شرکت های تولید کننده باید قالب های جدیدی برای ایجاد محصولات و اجزای فلزی در اندازه ها و شکل های خاص ایجاد کنند.

فلز مذاب را در حفره قالب بریزید

اکنون وقت آن است که فلز مذاب را درون حفره قالب بریزید. در این مرحله از شیلنگ های ضد حرارت استفاده میشود. ریخته گری ماسه ای از انواع مختلفی از فلزات و آلیاژها پشتیبانی می کند که برخی از آنها شامل آهن ، فولاد ، آلومینیوم ، برنز ، منیزیم ، روی و قلع هستند.بسته به فلز یا آلیاژ خاص مورد استفاده ، شرکت های تولیدی ممکن است نیاز به گرم کردن آن تا 3000 درجه فارنهایت داشته باشند.هنگامی که فلز یا آلیاژ از حالت جامد به حالت مایع تبدیل شد ، در حفره قالب ریخته می شود.

ریخته گری ماسه ای

صبر کنید تا فلز خنک شود

پس از ریختن فلز مذاب در حفره قالب ، شرکت های تولیدی باید منتظر سرد شدن آن بمانند.با خنک شدن ، فلز مذاب دوباره از حالت مایع به حالت جامد برمی گردد.

قالب را باز کنید

مرحله آخر ریخته گری ماسه ای شامل شکستن قالب است.در حالی که الگوهای قالب به طور معمول قابل استفاده مجدد هستند ، قالب های واقعی اینگونه نیستند.بنابراین ، شرکت های تولیدی هر بار که می خواهند با استفاده از ریخته گری ماسه ای یک محصول یا قطعه فلزی جدید ایجاد کنند ، باید قالب جدیدی را دوباره ایجاد کنند.

ریخته گری های ماسه ای مقرون به صرفه هستند ، اما ممکن است بهترین راه حل را برای هر محصول یا قطعه ارائه ندهند.استفاده از ماسه برای ریخته گری فلز قدیمی ترین روش ریخته گری فلز و یکی از همه کاره ترین است.یکی از جذاب ترین ویژگی ها این است که کمترین هزینه راه اندازی اولیه را دارد.

مزایای ریخته گری در قالب ماسه ای                  

  • قطعات بزرگی قابل تولید است.
  • اشکال پیچیده را می توان به راحتی ساخت.
  • هزینه ابزار و تجهیزات در مقایسه با سایر فرایندهای تشکیل فلز کم است.

مزایای ریخته گری در قالب ماسه ای

معایب ریخته گری ماسه ای

  • اغلب عملیات ماشینکاری ثانویه مورد نیاز است.
  • برداشتن الگوی قطعات نازک و کوچک بسیار دشوار است.
  • با خطرات ایمنی برای انسان و مشکلات زیست محیطی همراه است.
  • هزینه پردازش در مقایسه با ابزار و هزینه مواد بالا است.
  • دقت ابعادی پایین

کاربرد ریخته گری ماسه ای

فرآیند ریخته گری ماسه ای محبوب ترین فرآیند ریخته گری است که در صنعت استفاده می شود.به طور معمول این روش ریخته گری را در این صنایع مشاهده می کنید:

  • هواپیما و هوا فضا
  • نفت و گاز
  • راهسازی
  • تجهیزات غذایی
  • تجهیزات ساختمانی
  • تولید برق

از اینکه تا پایان این مقاله با ما همراه بودید ، نهایت تشکر را داریم.جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و اطلاع از قیمت موم ریخته گری دقیق با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل نمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *